Ez a program arra való, hogy Pályákat (mapokat) tudjunk készíteni, illetve alap pályákat átszerkeszteni, de én most ebbe nem mennék bele részletenként, hanem a pálya készítését fogom érthetően és egyszerűen elmagyarázni. Nos mielőtt hozzá fognál nem árt tudni, hogy van 1.4, illetve 1.5 verziója a programnak olvastam, hogy sokan az 1.4-et ajánlják, személy szerint azt mondom az 1.5-öt érdemes kipróbálni, de ez mindenkinek a saját döntése, ha kiválasztottuk a letöltések menüpontból a kedvenc verziónkat, lassan elkezdhetjük az alapjait a programnak.
1. Telepítsük fel a gépünkre a Radiantot, majd indítsuk el és válasszuk ki a gépünkön a játék elérési útját,mert ha rossz elérési utat adsz meg, nem fogod a textúrákat és a modelleket megtalálni a program listájában! Hogyhabeállítottad az elérési utat méretezd át kedved szerint a felületét, hogy jól lásd a tervező felületet.
Majd, ha ezt megtetted menj a File ---> Project settings menübe és itt a Mapping mode lehetőségek közül válaszd ki, hogy Egyjátékos módban (Single Player), vagy Többjátékos módban (Multiplayer) akarsz pályát készíteni.
(1.4 és 1.5 verzióban persze ezek különböznek kicsit!)
2. Felül találhatjuk az eszköztárat és azokat a lehetőségeket / opciókat, amiket használni szeretnénk pályánk tervezése során, de hogy ezeket jól kiismerjük tudnunk is kell a Radiant gyors billentyű parancsait hogy egyszerűen véghez vigyük a munkánkat.
2D BillentyűParancsok:
Görgő - Közelítés és távolítás
Egér bal gomb - Brush készítése, mozgatása, méretezése
Ctrl + K - Két kijelölt egyed hivatkozása egymásra
3D Billentyű Parancsok:
A - Felnézés
Z - Lenézés
D - Mozgás fel
C - Mozgás le
↑ - Mozgás előre
↓ - Mozgás hátra
← - Balra nézés
→ - Jobbra nézés
Page Up - Egy szinttel feljebb
Page Down - Egy szinttel lejjebb
Shift + Egér bal gomb - Kijelölés
Ctrl + Shift + Egér bal gomb - Felület kijelölése
Ctrl + Shift + Alt + Egér bal gomb - További felület kijelölése
Egér középső gomb - Textúra kijelölése
Egér jobb gomb - Kamera részletes forgatása
Ctrl + Egér jobb gomb - Kamera részletes mozgatása
Felület kijelölése után Shift nyomva tartása, majd PageUp - Textúra forgatása jobbra
Felület kijelölése után Shift nyomva tartása, majd PageDown - Textúra forgatása balra
3. Miután a billentyű parancsokat tudjuk alkalmazni elkezdhetjük a szerkesztési opciókat, melyek szükségesek lesznek a pálya készítés során:
A File menüben találhatjuk a Radiant leglényegesebb lehetőségeit ezek:
(1.4 és 1.5 verzióban persze ezek különböznek kicsit!)
New Map - Új pálya kezdése
Open... - Pálya megnyitása
Import... - Egy *.map fájl betöltése a jelenlegi pályába
Save - Pálya elmentése
Save as... - Pálya mentése másként
Save selected... - Kijelöltek mentése
Project settings... - Projekt beállításai
Recent Files - Ide kerül a négy utoljára megnyitott pálya
Exit - Kilépés
Az Edit menüben találhatjuk a legegyszerűbb lehetőségeket ezek:
(1.4 és 1.5 verzióban persze ezek különböznek kicsit!)
Undo - Visszavonás
Redo - Előre
Copy - Másolás
Paste - Beillesztés
Delete - Törlés
Map info... - A pálya adatait mutatja meg
Entity info... - Az egyedek tulajdonságait jelzi ki
Preferences... - A program alap beállításai
A Wiew menüben lehetőségünk van beállítani a Radiantban található nézeteket ezek:
(1.4 és 1.5 verzióban persze ezek különböznek kicsit!)
ANext (XY, YZ, XY) Gombbal a 2D-s nézetet válthatod. Ezt könnyebben elérheted a Change views gombbal.
Ha a Cubic Clipping be van kapcsolva, akkor a messzebb lévő brushokat és egyedeket nem fogja mutatni a 3D-s nézetben, így sokkal gyorsabban navigálható. Ha nincs bekapcsolva, akkor megjeleníti az egész pályát.
A Show almenüben állíthatod be, hogy mit lássál szerkesztés közben (például egyedek típusát), a Filter almenüben pedig, hogy mit ne mutasson a pályán (egyedek, brushok...stb).
A Modify vagy Selection menüben a Brush-okhoz találhatjuk a műveleteket ezek:
(1.4 és 1.5 verzióban persze ezek különböznek kicsit!)
Clone - Duplikálás
Deselect - Kijelölés visszavonása
Invert - Kijelölés megfordítása
Scale - Brush méretezése
Connect entities - Egyedek hivatkozása egymásra
Ungroup entity - Egyedcsoport felbontása
Ezek az alap beállítások a részletesség kidolgozása miatt vannak ezek:
(1.4 és 1.5 verzióban persze ezek különböznek kicsit!)
A Snap to grid beállítás azt jelenti, hogy a program igazítsa-e az elhelyezett Brushokat a rácshoz. Ezt érdemes bekapcsolva hagyni.
Ezek a leckék az alapbeállításra vannak tervezve (Grid8).
A Textures menüben választhatjuk ki hogy melyiket akarjuk a pályánknál alkalmazni ezek:
(1.4 és 1.5 verzióban persze ezek különböznek kicsit!)
A Show In Use gonb megnyomásával csak azokat a textúrákat fogja mutatni, ami épp használatban van, míg a Show All gombbal minden textúrát betölt.
A Surface Inspector-ral állíthatod be a textúrák elhelyezkedését a kijelölt brushokon, vagy felületeken (S gomb).
A Find / Replace segítségével tudsz kicserélni egy adott textúrát egy másik textúrára. A Find mezőbe állísd be, hogy mit cseréljen ki, és a Replace mezőbe pedig hogy mire. Ha itt bejelölöd a "Use selected brushes only" opciót, akkor csak a kijelölt brushokon fogja elvégezni a cserét.
A textúra megjelenítési méretét állíthatod át a Texture Window Scale almenüben százalékban (25% az ajánlott).
A Misc menüben sokféle beállítást találhatunk ezek:
(1.4 és 1.5 verzióban persze ezek különböznek kicsit!)
A Benchmark lehetőséggel tesztelheted a kamerád forgási sebességét.
A Colors menüben változtathatod a Radiant színeit, a Colors->Themes menüben pedig előre elkészített témák közül válogathatsz.
A Find brush... almenüvel kereshetsz egy adott számú brusht, illetve egyedet.