Nyitólap | Regisztráció | Belépés Üdvözöllek Vendég | RSS
SW ELECTRO REMIX
Online Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0
JKA Fun Dual Kill
JKA Fun Staff Kill
Linkek
  • Discord Csoport
  • Gameplay csatornám
  • JKJA Tutorial csatornám
  • JKHUB Online szerverek
  • JKHUB Hivatalos JKJA Portal
  • JK3HELP.danielk.hu
  • JK3HELP.gportal.hu
  • AaronB JKJA Help
  • Game Configs
  • JK3 Files
  • Menü
    SW SONG REMX
    Kereső

    PÁLYA KÉSZÍTÉSE A GTK RADIANT NEVŰ PROGRAMMAL

    (1.5 & 1.4 verzió alap segítségek)

     

    Ez a program arra való, hogy Pályákat (mapokat) tudjunk készíteni, illetve alap pályákat átszerkeszteni, de én most ebbe nem mennék bele részletenként, hanem a pálya készítését fogom érthetően és egyszerűen elmagyarázni. Nos mielőtt hozzá fognál nem árt tudni, hogy van 1.4, illetve 1.5 verziója a programnak olvastam, hogy sokan az 1.4-et ajánlják, személy szerint azt mondom az 1.5-öt érdemes kipróbálni, de ez mindenkinek a saját döntése, ha kiválasztottuk a letöltések menüpontból a kedvenc verziónkat, lassan elkezdhetjük az alapjait a programnak.

    1. Telepítsük fel a gépünkre a Radiantot, majd indítsuk el  és válasszuk ki a gépünkön a játék elérési útját, mert ha rossz elérési utat adsz meg, nem fogod a textúrákat és a modelleket megtalálni a program listájában! Hogyha beállítottad az elérési utat méretezd át kedved szerint a felületét, hogy jól lásd a tervező felületet.

     

     

    Majd, ha ezt megtetted menj a File ---> Project settings menübe és itt a Mapping mode lehetőségek közül válaszd ki, hogy Egyjátékos módban (Single Player), vagy Többjátékos módban (Multiplayer) akarsz pályát készíteni.

     

     

    (1.4 és 1.5 verzióban persze ezek különböznek kicsit!)

     

    2. Felül találhatjuk az eszköztárat és azokat a lehetőségeket / opciókat, amiket használni szeretnénk pályánk tervezése során, de hogy ezeket jól kiismerjük tudnunk is kell a Radiant gyors billentyű parancsait hogy egyszerűen véghez vigyük a munkánkat.

     

    2D Billentyű Parancsok:

    Görgő - Közelítés és távolítás

     

    Egér bal gomb - Brush készítése, mozgatása, méretezése

     

    Egér jobb gomb - Mozgás

     

    Esc - Kijelölés visszavonása

     

    Space - Klónozás

     

    N - Egyed beállításai

     

    I - Kijelölés megfordítása

     

    S - Kijelölt textúra beállításai

     

    V - Szögek behúzása

     

    E - Szélek behúzása

     

    R - Brush forgatása

     

    I - Minden kijelölése

     

    J - Brush kijelölésének változtatása

     

    K - Fény színeinek váltása

     

    Q - Méretek megjelenítése

     

    X - Clipper

     

    Egér jobb gomb - Menü

     

    H - Brush elrejtése

     

    Shift + H - Elrejtett brushok mutatása

     

    Shift + Egér bal gomb - Kijelölés

     

    Shift + U - Kivágás

     

    Ctrl + 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 - Brush szögszámának megadása

     

    Ctrl + Egér bal gomb folyamatosan nyomva - Brush hajlítása

     

    Egér középső gomb - Kamera forgatása a kurzor irányába

     

    Egér középső gomb + Ctrl - Kamera mozgatása a kurzorhoz

     

    Shift + Ctrl + Tab - Kamerához, illetve kijelölt objektumhoz ugrás

     

    Ctrl + K - Két kijelölt egyed hivatkozása egymásra

     

    3D Billentyű Parancsok:

    A - Felnézés

     

    Z - Lenézés

     

    D - Mozgás fel

     

    C - Mozgás le

     

    ↑ - Mozgás előre

     

    ↓ - Mozgás hátra

     

    ← - Balra nézés

     

    → - Jobbra nézés

     

    Page Up - Egy szinttel feljebb

     

    Page Down - Egy szinttel lejjebb

     

    Shift + Egér bal gomb - Kijelölés

     

    Ctrl + Shift + Egér bal gomb - Felület kijelölése

     

    Ctrl + Shift + Alt + Egér bal gomb - További felület kijelölése

     

    Egér középső gomb - Textúra kijelölése

     

    Egér jobb gomb - Kamera részletes forgatása

     

    Ctrl + Egér jobb gomb - Kamera részletes mozgatása

     

    Felület kijelölése után Shift nyomva tartása, majd PageUp - Textúra forgatása jobbra

     

    Felület kijelölése után Shift nyomva tartása, majd PageDown - Textúra forgatása balra

     

    3. Miután a billentyű parancsokat tudjuk alkalmazni elkezdhetjük a szerkesztési opciókat, melyek szükségesek lesznek a pálya készítés során:

     

    A File menüben találhatjuk a Radiant leglényegesebb lehetőségeit ezek:

    (1.4 és 1.5 verzióban persze ezek különböznek kicsit!)

     

    New Map - Új pálya kezdése

     

    Open... - Pálya megnyitása

     

    Import... - Egy *.map fájl betöltése a jelenlegi pályába

     

    Save - Pálya elmentése

     

    Save as... - Pálya mentése másként

     

    Save selected... - Kijelöltek mentése

     

    Project settings... - Projekt beállításai

     

    Recent Files - Ide kerül a négy utoljára megnyitott pálya

     

    Exit - Kilépés

     

    Az Edit menüben találhatjuk a legegyszerűbb lehetőségeket ezek:

    (1.4 és 1.5 verzióban persze ezek különböznek kicsit!)

     

    Undo - Visszavonás

     

    Redo - Előre

     

    Copy - Másolás

     

    Paste - Beillesztés

     

    Delete - Törlés

     

    Map info... - A pálya adatait mutatja meg

     

    Entity info... - Az egyedek tulajdonságait jelzi ki

     

    Preferences... - A program alap beállításai

     

    A Wiew menüben lehetőségünk van beállítani a Radiantban található nézeteket ezek:

    (1.4 és 1.5 verzióban persze ezek különböznek kicsit!)

     

    ANext (XY, YZ, XY) Gombbal a 2D-s nézetet válthatod. Ezt könnyebben elérheted a Change views gombbal.

    Ha a Cubic Clipping be van kapcsolva, akkor a messzebb lévő brushokat és egyedeket nem fogja mutatni a 3D-s nézetben, így sokkal gyorsabban navigálható. Ha nincs bekapcsolva, akkor megjeleníti az egész pályát.

     

    A Show almenüben állíthatod be, hogy mit lássál szerkesztés közben (például egyedek típusát), a Filter almenüben pedig, hogy mit ne mutasson a pályán (egyedek, brushok...stb).

     

    A Modify vagy Selection menüben a Brush-okhoz találhatjuk a műveleteket ezek:

    (1.4 és 1.5 verzióban persze ezek különböznek kicsit!)

     

    Clone - Duplikálás

    Deselect - Kijelölés visszavonása

     

    Invert - Kijelölés megfordítása

     

    Scale - Brush méretezése

     

    Connect entities - Egyedek hivatkozása egymásra

     

    Ungroup entity - Egyedcsoport felbontása

     

    Ezek az alap beállítások a részletesség kidolgozása miatt vannak ezek:

    (1.4 és 1.5 verzióban persze ezek különböznek kicsit!)

     

    A Snap to grid beállítás azt jelenti, hogy a program igazítsa-e az elhelyezett Brushokat a rácshoz. Ezt érdemes bekapcsolva hagyni.

     

    Ezek a leckék az alapbeállításra vannak tervezve (Grid8).

     

    A Textures menüben választhatjuk ki hogy melyiket akarjuk a pályánknál alkalmazni ezek:

    (1.4 és 1.5 verzióban persze ezek különböznek kicsit!)

     

    A Show In Use gonb megnyomásával csak azokat a textúrákat fogja mutatni, ami épp használatban van, míg a Show All gombbal minden textúrát betölt.

     

    A Surface Inspector-ral állíthatod be a textúrák elhelyezkedését a kijelölt brushokon, vagy felületeken (S gomb).

     

    A Find / Replace segítségével tudsz kicserélni egy adott textúrát egy másik textúrára. A Find mezőbe állísd be, hogy mit cseréljen ki, és a Replace mezőbe pedig hogy mire. Ha itt bejelölöd a "Use selected brushes only" opciót, akkor csak a kijelölt brushokon fogja elvégezni a cserét.

     

    A textúra megjelenítési méretét állíthatod át a Texture Window Scale almenüben százalékban (25% az ajánlott).

     

    A Misc menüben sokféle beállítást találhatunk ezek:

    (1.4 és 1.5 verzióban persze ezek különböznek kicsit!)

     

    A Benchmark lehetőséggel tesztelheted a kamerád forgási sebességét.

     

    A Colors menüben változtathatod a Radiant színeit, a Colors->Themes menüben pedig előre elkészített témák közül válogathatsz.

     

    A Find brush... almenüvel kereshetsz egy adott számú brusht, illetve egyedet.

     

    Bővebben innen: Tutorialok - ModBase

    Animáció
    DarthAlex Film
    DarthAlex Film I
    DarthAlex Film II
    DarthAlex Film III
    Óra
    Általános szavazás
    Manapság szerinted melyik módon érdemes elütni az időt?
    Összes válasz: 35
    A mai JK3 Multi
    Belépés



    Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz